میزان خورندگی پشم سنگ

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. دسته بندی نشده
  4. chevron_right
  5. میزان خورندگی پشم سنگ

میزان خورندگی پشم سنگ

میزان خورندگی عایق پشم سنگ به سبب پائین بودن مقدار یون کلر و همچنین PH مناسب آن (8 الی10)، در حد متعادل بوده و از این نظر برتری قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به دیگر عایق‌های حرارتی دارد. بدیهی است افزودن افزودنی‌های قلیایی به جهت کاهش دمای ذوب و نهایتاً سهولت در امر ذوب گیری که توسط اغلب تولیدکنندگان این صنعت صورت می‌پذیرد، سبب قلیایی شدن محصول و نهایتاً خورندگی بیشتر آن خواهد شد .

محصولات شرکت پشم سنگ ویلا با دارا بودن میزان کلر بسیار ناچیز  و قرار گرفتن در محدوده مجاز ضد خوردگی  طبق نمودار معرفی‌شده در استاندارد  ASTM C795  و بر اساس  میزان اندازه‌گیری شده  Na + Sio3 در آنالیزهای شیمیایی فاقد هرگونه اثر خورندگی بر روی فلزات و سطوح متصل به عایق می‌باشند.

ضریب جذب صوت پشم سنگ

عایق پشم سنگ از دو طریق به كاهش صدا كمک می‌كند، با كاهش انتقال صدا در میان اجزاء متشكله سازه و یا جذب صدا در سطح. افت انتقال صدا عبارت است از كاهش انرژی صوتی هنگام عبور از دیوار، كف، بام و غیره كه درمجموع از خصوصیات محیط مادی است. صدا ممكن است در اثر ارتعاش هوا و یا در اثر ضربه مكانیكی ایجاد شود كه هرکدام در جای خود باید موردبررسی قرار گیرد. جذب صدا عبارت است از كاهش انرژی صوتی هنگامی‌که صدا از سطح منعكس می‌گردد. ضریب جذب صدا با عددی بزرگ‌تر از صفر معرفی می‌شود. اگر سطحی هیچ صدایی را جذب نكند، ضریب جذب صفر است. عایق پشم سنگ بازدهی بالایی در جذب و كاهش صدا دارد به همین دلیل در فرودگاه‌ها،‌ استودیوهای صدابرداری، زیر ریل‌ها و در ایستگاه‌های متروی داخل شهری به‌منظور جلوگیری از انتقال ارتعاشات و صدا از عایق پشم سنگ استفاده می‌كنند. آزمایش‌ها نشان می‌دهد كه با طراحی و نصب عایق‌ها می‌توان به كاهش صدا تا تراز موردنظر رسید. مقدار تضعیف انرژی صوتی در هنگام عبور از مواد بستگی به ضخامت آن‌ها دارد. این مقدار در مورد پشم سنگ به‌ویژه در فرکانس‌های كم با افزایش ضخامت بالا می‌رود. گذاشتن فاصله هوایی مناسب در پشت عایق صدا، ضریب تضعیف آن را به نحو محسوسی افزایش می‌دهد.

 

مطالب مرتبط

فهرست