نصب عایق‌های پشم سنگ

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. دسته بندی نشده
  4. chevron_right
  5. نصب عایق‌های پشم سنگ

نصب عایق‌های پشم سنگ

معرفی گلمیخ

گلمیخ وسیله‌ای است برای نگه داشتن عایق‌های حرارتی نظیر پشم سنگ، یونولیت و… روی دیواریا سقف ساخته شده، این وسیله از ماده پلیمری پلی پروپیلن ساخته شده که باعث حذف پل حرارتی می‌گردد.

استفاده از این روش در مراجع معتبر بین المللی و نیز مبحث 19 مقررات ملی ساختمان توصیه شده است.

نصب همزمان عایق حرارتی و رابیتس با استفاده از گلمیخ ضمن ایجاد استحکام لازم باعث کاهش 70% هزینه‌های اجرایی شده و سرعت اجرا نیز به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

مراحل اجرای عایق پشم سنگ و یونولیت با گلمیخ:

  1. ابتدا عایق را روی سطح موردنظر قرار می‌دهیم.
  2. برای نگه‌داشتن عایق، توسط مته 9 میلی‌متری سوراخی با عمق مناسب روی عایق و دیوار ایجاد می‌کنیم.
  3. گلمیخ را داخل سوراخ قرار داده و با چکش آن را در سوراخ محکم می‌کنیم و درنهایت برای استحکام بیشتر در صورت نیاز میخ مناسب (پلاستیکی یا فلزی) را داخل گلمیخ قرار داده و با چکش محکم می‌کنیم.

توجه: نکته بسیار مهم در اجرای عایق با گلمیخ، ایجاد سوراخ با عمق مناسب است. اگر عمق سوراخ کم باشد گلمیخ به‌طور کامل داخل دیوار نمی‌رود و نصب عایق دچار مشکل می‌شود.

روش نصب عایق پاپینگ

بهترین روش برای عایق‌کاری لوله‌های زیر 16 اینچ ایزو پایپ می‌باشد. زمانی که ایزو پایپ در كارخانه تولید می‌گردد جهت سهولت در نصب ازیک‌طرف آن را برش داده به‌طوری‌که مجری نصب به‌راحتی از قسمت برش خورده عایق را باز و دور لوله نصب می‌نماید. عایق‌های لوله (ایزو پایپ) بر اساس شرایط عملکرد سیستم ضخامت‌های متفاوتی دارد و آن بستگی به نظر کارفرما دارد. طول عایق‌های لوله پیش‌ساخته نیم متری یا یک متری می‌باشد. بعد از نصب ایزو پایپ مطابق درخواست پروژه تسمه گالوانیزه یا استیل 304 و سیم گالوانیزه دور پشم سنگ ایزو پایپ بسته می‌شود ضمناً با توجه به شرایط آب و هوایی ایران در مناطق جنوب كه درصد رطوبت بالا می‌باشد باید از ورق آلومینیوم و یا كاغذ پلی كرافت استفاده گردد ولی در مناطق خشک جایی كه رطوبت هوا كم باشد می‌توان از ورق گالوانیزه بدون كاغذ استفاده نمود.

برای لوله‌های بزرگ‌تر از 12 اینچ از عایق پتویی ایزو بلانكت استفاده می‌شود. هنگام نصب ایزو بلانکت آن را به‌اندازه دور لوله برش داده و دور لوله نصب می‌گردد و پس از تنیده شدن دور لوله همانند ایزو پایپ با تسمه به محل لوله عایق را محکم می‌گرداند.

 

 

 

 

 

شماتیک عایق‌کاری لوله‌ها و کانال‌های تاسیسات

 

مطالب مرتبط

فهرست