پشم سنگ ویلا

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. دسته بندی نشده
  4. chevron_right
  5. پشم سنگ ویلا

پشم سنگ ویلا

عایق پشم سنگ در انواع مختلف فله‌ای، پتویی، پانلی و لوله‌ای در ساختمان‌های مسکونی، مجتمع‌های گازی، نفتی و پتروشیمی و صنایع وابسته به‌عنوان عایق حرارتی و صوتی بهترین گزینه برای جلوگیری از اتلاف انرژی می‌باشد. پشم سنگ بی‌ضررترین عایق شناخته‌شده در طبیعت بوده تا جایی که این عایق توانایی بسیار بالایی در تأمین و حفظ مواد لازم برای رشد و نمو گیاهان دارد.

به همین دلیل در کشاورزی بدون خاک نیز جایگاه ویژه‌ای برای خود رقم‌زده است. پشم سنگ مقاومت بسیار زیادی در برابر حرارت از خود نشان می‌دهد و تا 4 ساعت در برابر حریق بدون تغییر شکل مقاومت می‌کند. امروزه از پشم سنگ داخل صفحات روکش‌دار گچی DRY WALL و ساندویچ پانل‌ها، خانه‌های پیش‌ساخته به‌عنوان مکمل تکنولوژی سیستم ساخت‌وساز خشک استفاده می‌شود. از دیگر محاسن مهم این عایق حرارتی مصونیت آن در برابر انگل‌ها می‌باشد و این بدین خاطر است که الیاف پشم سنگ به‌واسطه ساختار درونی خود و نیز برخلاف عایق‌های دیگر در گروه عایق‌های معدنی پشم سنگ بیماری‌زا نبوده و آسیبی به پوست بدن نمی‌رساند و باعث سوزش پوست نمی‌گردد و در هنگام وقوع آتش‌سوزی دود و ترکیبات آن سمی نمی‌باشد. این عایق به دلیل ساختار خود سد محکمی در برابر انتقال حرارت همرفتی، هدایتی و تابشی می‌باشد و می‌تواند در صرفه‌جویی مصرف انرژی نقش مهمی را ایفا نماید. محدوده دمای کارکرد این عایق در برابر دما از-25 درجه سانتی‌گراد تا 850 درجه سانتی‌گراد است. نقطه ذوب این عایق 1600 درجه سانتی‌گراد بوده و در محدوده دمایی -25 تا 700 درجه سانتی‌گراد هیچ‌گونه تغییر فیزیکی و شیمیایی در آن رخ نمی‌دهد.

گرمایش و تهویه مطبوع

عایق کاری با پشم سنگ استفاده بهینه از انرژی را در تمام قسمت‌های ساختمان اعم از کف زمین، پشت بام ها، اتاق های زیر شیروانی، دیوارها و نماها تضمین می‌کند. همچنین پشم سنگ برای عایق کاری لوله ها و دیگ های بخار ومخازن آب گرم به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان ها، تاسیسات صنعتی، نیروگاه‌ها ،کشتی ها، دکل های نفتی و… بسیار مناسب است.

 مبحث 19 مقررات ملی ساختمان توجه به امر صرفه‌جویی در مصرف انرژی در بخش ساختمان را سرلوحه کار خود قرارداده است چراکه برخلاف کشورهای پیشرفته ودرحال توسعه که بیشترین مقدار انرژی آن‌ها در بخش صنعت مصرف می‌شود، متأسفانه درکشورما بیشترین مصرف انرژی در بخش غیرمولد کشور یعنی بخش خانگی و تجاری اتفاق می‌افتد. این امر نه‌تنها باعث اتلاف بخش زیادی از سرمایه ملی کشور می‌شود بلکه باعث ایجاد آلودگی‌های زیادی در محیط نیزمی شود که اثرات این آلودگی‌ها به‌صورت ضایعات زیست‌محیطی ویا کاهش سطح سلامت جامعه نمایان می‌شود. این امر مسئولین را بر آن داشت تابه دنبال راهکارهایی برای حل این مسئله باشند و سرانجام با تصویب مبحث 19، جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان‌های دولتی، تجاری، صنعتی و مسکونی امری اجباری شد. در راستای نیل به این هدف و تحقق امر مهم صرفه‌جویی در مصرف انرژی، شرکت پشم سنگ ویلا اقدام به تولید انواع عایق‌های پشم سنگ و سرباره مورداستفاده در صنعت ساختمان نموده است. این عایق‌ها بسته به شرایط محیطی و نوع کاربرد انتخاب می‌شوند و شامل انواع ایزوترم (پشم خام فله‌ای)، ایزوبلانکت (عایق لحافی)، فنوفلت (عایق لحافی رزین دار)، فنوپانل (عایق تخته‌ای)، ایزوپایپ (عایق لوله‌ای) می‌باشند.

مطالب مرتبط

فهرست